Week 6 – Leven bij de Funky Squids.

strand

En toen was ik 25. Jeetje. Ik voel me eigenlijk niets anders dan vorige week, behalve dat ik weet dat ik tegenwoordig mezelf 25 moet noemen. Overigens was de maandag van mijn verjaardag de eerste en tot nu toe enige dag hier dat het echt aan het stortregenen was de halve dag. Tim en ik besloten die ochtend naar Poa Poa te gaan want dat zou echt allemaal absurd lekker zijn. Uiteraard zijn we onderweg de weg kwijtgeraakt, althans, het zou heel makkelijk te vinden zijn maar dat viel hartstikke tegen. Dus in de tussentijd zijn we een aantal keer natgeregend. Helaas was er voor de verandering weer eens stroomuitval dus de helft van het menu viel weg want daar hadden ze elektronische apparaten voor nodig. En ik had net zo’n zin in een banaan-chocolade smoothie. Helaas was de kip die ik vervolgens besteld had ook niet zo heel boeiend, we hebben er wel nog even gepraat met een Zwitserse, een Belgische en een Keniaan. Het was nog best gezellig en toen we vertrokken was het gelukkig gestopt met regenen. De rest van de dag was het helaas nog steeds niet heel mooi weer, dus we zijn naar The Funky Squids gegaan en toen ik om 11 uur in de kamer op internet kon, want dat werkt op de een of andere reden pas vanaf 11 uur ‘s avonds, voelde ik me ineens wel erg jarig. Mijn telefoon ontplofte namelijk haast door alle berichtjes!
De rest van de week hebben we niet bijzonder veel gedaan. Althans, de bedoeling was om een heleboel te doen. Het is alleen ontzettend lastig om daadwerkelijk dingen te regelen met mensen hier. We hebben elke dag geprobeerd af te spreken met mensen en elke keer is het niet mogelijk, ze reageren niet of ze komen simpelweg niet opdagen. Super handig als je van alles moet regelen om te helpen bij de lessen hier en zelf nog kalimba les moet gaan volgen. Overigens ook erg slim van de docent hier die toen we aankwamen lichtelijk beledigd was dat we hier maar 2 weken zouden zijn en dat was veel te kort en blablabla. Maar vervolgens gooit hij zelf de eerste week aan hulp al weg door nooit naar de afspraken te komen en niet bereikbaar te zijn.
Ik had het overigens net over de stroomuitval, dat is hier echt absurd vaak en lang! Blijkbaar is het ook zo dat de mensen in de centrale niet werken in het weekend, dus als de stroom in het weekend uitvalt komt het maandag op zijn vroegst pas weer terug. Het is momenteel zondag en we hebben vanaf donderdag avond al geen stroom. Wat ook een nadeel van stroomuitval is is dat het water hier op de een of andere manier ook door uitvalt. We hebben dus serieus sinds donderdagavond al geen stromend water. Dat houdt uiteraard niet alleen in dat we niet kunnen douchen, maar dat de wc het ook niet doet. Dus we zijn de afgelopen tijd met emmers en flessen water in de weer geweest. Gelukkig kunnen we bij de Funky Squids douchen en onze spullen opladen want zij hebben een generator die ze continu aan hebben staan als er geen stroom is.
Misschien valt het op dat ik het erg vaak over de Funky Squids heb, dat is voornamelijk omdat we er haast meer zitten dan op TaSuBa momenteel. Ze hebben er een goed ontbijt en vaak voor lunch en avondeten zitten we er ook. Het eten is hier namelijk heel lekker, relatief goedkoop en de sfeer is heel gezellig. Je ligt namelijk aan het strand en buiten het overdekte gedeelte staan er allemaal lounge banken en uiteraard palmbomen. Ook is de bediening hier heel aardig, is de eigenaar een hele aardige kerel en wat ook erg belangrijk is momenteel; ze hebben werkende wc’s!
Op vrijdagavond zijn we weer herenigd met Aron en Pascalle en hun eerste avond is vervolgens, hoe kan het ook anders, bij de Squids doorgebracht. Het was halloween dus ze hadden een klein feestje georganiseerd met een kampvuur op het strand, muziek en dansers. De eerste nacht met zijn 4en in de kamer was wel even wennen, wat toch ook wel voornamelijk kwam door het feit dat het echt bloedheet was die dag en nacht. Oh en we hadden geregeld dat er nog een extra matras kwam want die was nodig maar dat was misgegaan dus die was er niet. Quelle surprise!
De volgende dag is grotendeels op vakantie stijl gegaan. Eerst eventjes door het dorp lopen maar besluiten dat het veel te heet was. Op het strand gaan liggen, ja, ik ben (voor mijn doen) bruin aan het worden! Beetje douchen, beetje eten, beetje hangen, beetje drankje. Oh en we hebben nog een Nederlands meisje leren kennen die met haar vriend door Tanzania aan het reizen is. Uiteraard moesten we die avond wel een drankje en een dansje gaan doen dus we zijn met hun meegegaan naar de bar QX en vervolgens Club Xtreme. Zo extreem als het klinkt was het allemaal niet, het is best klein en toen wij binnenkwamen waren er namelijk welgeteld 4 andere mensen aanwezig. Oh en de DJ was onze buurman op TaSuBa. Maar ze hadden airco dus onze avond kon uiteraard niet meer stuk. Een paar biertjes en wat Konyagi verder was het alweer vroeg en dus tijd om terug naar de campus te gaan.
Momenteel is het zondag en zitten we heel gezellig met onze laptops en telefoons weer bij de Squids want hier kunnen we alles even opladen. Dat en toen we wakker werden hadden zowel Tim, Pascalle als ik ontzettend trek in BBQ kip. Dus die zijn we uiteraard wezen halen en hebben deze helemaal opengescheurd en verorberd als een stel wilde beesten. Het was glorieus.
Als het goed is hebben we vanavond een afspraak met de docent van TaSuBa en kunnen we dus morgen daadwerkelijk beginnen met ons project. Fingers crossed! En als die week voorbij is gaan we echt op de vakantie stijl over want dan vertrekken we naar Zanzibar! Wat blijkbaar helemaal een hip ding is in de gay-scene. Zoals gewoonlijk was ik me daar niet van bewust want dat soort dingen mis ik volledig. En na dat weekje is het hele avontuur helaas al weer voorbij! Maar daar ga ik momenteel niet over nadenken. Eerst nog even een weekje in deze idyllische omgeving en dan nog een hele week relaxen aan het strand en dansjes en drankjes doen.

Posted in Uncategorized
4 comments on “Week 6 – Leven bij de Funky Squids.
  1. Joris says:

Dus in principe heb je nu lekker al een weekje vakantie gehad?;)

2. Ton says:

Ja Joris, krijg jij ook zo’n medelijden met dat kind (25)? Zo lang al van huis en haard weg en dan ook nog op eenzame stranden daar. Maar over 2 weken staat ze weer op Schiphol. We zullen Joris Linsen alvast inseinen.